Європейський союз надаватиме китайським компаніям гранти на розробку акумуляторів за умови передачі ними прав на об'єкти інтелектуальної власності та відкриття заводів в Європі, пише Financial Times з посиланням на двох високопоставлених чиновників ЄС.
Нові умови планується ввести в грудні, коли розпочнеться прийом заявок на гранти на EUR1 млрд. Їх можуть поширити і на інші європейські програми субсидування.
Влада Китаю проводить аналогічну політику, вимагаючи від іноземних компаній ділитися технологічними ноу-хау в обмін на доступ до ринку, зазначає FT.
Європа тим часом прагне захистити свій бізнес від конкурентів з дешевою продукцією. У минулому місяці Єврокомісія затвердила додаткові мита в розмірі до 35% на імпорт китайських електромобілів. ЄК також посилила вимоги до претендентів на "водневі" субсидії, обмеживши частку китайських компонентів електролізних установок для отримання цього газу 25%.
Тим часом обраний президент США Дональд Трамп, за словами близьких до нього джерел, буде добиватися, щоб Євросоюз наслідував його приклад і ввів додаткові обмеження на китайські товари та інвестиції.
Якщо Трамп введе обіцяні 60%-ні мита на китайські товари, Пекіну, безумовно, доведеться перенаправити їх в інші регіони, наприклад, в ЄС, який, у свою чергу, спробує обмежити їх потік, пише газета.
Однак стан економіки Європейського союзу та здатність бізнесу виконати встановлені його законодавством кліматичні цілі без допомоги дешевого імпорту викликають все більше сумнівів.