неділя09 березня 2025
g-novosti.in.ua

Продажі ювелірних виробів в Україні відновилися до 70% довоєнного рівня, повідомляє експерт.

Попит на ювелірні вироби органічно зменшився на 15-20% у порівнянні з показниками минулого року. Проте в найбільш сприятливі періоди (кінець 2023 - початок 2024 року) продажі ювелірних виробів в Україні відновилися приблизно до 70% довоєнного рівня, повідомив засновник ювелірного дому Kimberli Ігор Ільчишин агентству "Інтерфакс-Україна".
По словам эксперта, продажи ювелирных изделий в Украине вернулись к 70% от уровня до войны.

Попит на ювелірні вироби органічно зменшився на 15-20% в порівнянні з показниками минулого року, при цьому в найбільш сприятливі періоди (кінець 2023-го - початок 2024-го) продажі ювелірних виробів в Україні відновилися приблизно до 70% довоєнного рівня, повідомив засновник ювелірного дому Kimberli Ігор Ільчишин агентству "Інтерфакс-Україна".

"Минулий рік був дуже складним для вітчизняного ювелірного бізнесу. Компанії, як віртуози еквілібристики, балансували між протилежними тенденціями. З одного боку - рекордний за останнє десятиліття ріст світових цін на дорогоцінні метали, зокрема золото (в середньому на 30%), з іншого - тенденція до зниження платоспроможного попиту в країні через війну, економічні труднощі та виїзд українців за кордон", - зазначив він, вказуючи на фактори, що вплинули на ринкову кон'юнктуру.

Ільчишин нагадав, що додатковим стресовим фактором для ювелірного ринку в минулому році став оприлюднений проект змін до Податкового кодексу, яким чиновники пропонували збільшити військовий збір на продаж ювелірних виробів до 30%.

"Ця ініціатива дуже занепокоїла учасників ринку, адже новий податок міг поховати всю вітчизняну ювелірну галузь. Майже кожен вагомий гравець ринку висловився на цю тему в публічному просторі з обґрунтуванням ризиків та невтішних перспектив подібного рішення. На щастя, до наших аргументів прислухалися", - підкреслив він.

Водночас ставка військового збору була підвищена на загальних умовах, що також вплинуло на галузь - зросла навантаження на зарплати працівників, що, в свою чергу, відобразилося на доходності.

"Ювелірні компанії зазвичай підвищують ціни на прикраси лише при зростанні вартості сировини. Тому збільшення ставки не дуже помітно для наших клієнтів, але вплинуло на дохідну частину компаній. Проте в порівнянні з тим, чого нам вдалося уникнути, це можна назвати позитивним результатом", - повідомив Ільчишин.

Що стосується споживчих запитів, то в дорогому сегменті ювелірного ринку, зокрема виробів з діамантами, затребуваними залишаються класичні дизайни. Також зріс попит на символічні прикраси та етнічні мотиви. Компанії реагують і виводять на ринок відповідні лімітовані колекції.

Серед каналів реалізації онлайн-продажі, на відміну від багатьох інших сегментів роздрібної торгівлі, займають дуже невелику частку продаж ювелірних компаній, в середньому по ринку близько 10%, і поки перспективи збільшення цієї частки немає, констатує експерт. Це пояснюється специфікою продукції. Ювелірні вироби не можна віднести до спонтанних покупок: при виборі прикрас, особливо дорогого сегмента, потрібен емоційний контакт, можливість приміряти, отримати детальну консультацію наживо, пояснює Ільчишин. Серед працюючих постійних інструментів маркетингу - акції до свят, програми лояльності, капсульні тематичні колекції, які дають відчуття ексклюзивності власникам прикрас.

"Ми дуже тверезо дивимося на перспективи 2025 року. Оцінюючи процеси, що відбуваються навколо, зниження попиту буде продовжуватися, а фінансове навантаження - зростати, доведеться адаптуватися до нових податкових і ринкових умов", - говорить Ільчишин.

На його думку, великим компаніям буде легше утримати баланс завдяки наявності ресурсів на розвиток, активний маркетинг і експансію.

"Ми це бачимо всередині галузі на прикладі оптових продажів за 2024 рік. Якщо в 2023 році багато мали позитивні очікування та вірили в можливості розвитку, відкриваючи нові торгові точки, то в 2024 році їх закривали через нерентабельність. Ймовірно, ці місця займуть більш успішні гравці, акумулюючи ще більше ресурсів", - зазначив він.

При цьому він вказав, що у великих мереж також є свої вразливі місця, зокрема через посилення контролю Нацбанку над роздрібними торговими точками, які працюють як ФЛП.

"Зростання податкового навантаження також змусить рітейл відмовлятися від таких форматів. Це збільшить навантаження на облік, знадобляться додаткові кваліфіковані спеціалісти, з якими також зараз проблема на ринку", - вважає експерт.

На його думку, цього року ювелірні компанії повинні вирішити питання, як у подальшому працювати з новими викликами, які створює система, при цьому вони повинні залишатися в правовому полі і знаходити нові точки зростання.