Адвент-календар — це не просто календар, а спосіб зробити очікування свят ще більш захоплюючим і радісним. Психолог Марина Деркач вбачає основну причину величезної популярності адвент-календарів у тому, що вони, якщо можна так сказати, одночасно задовольняють емоційні потреби та вирішують питання з подарунком з мінімальними зусиллями.
Сучасна версія адвент-календаря з сюрпризами за маленькою дверцею з'явилася завдяки німецькому видавцеві Герхарду Лангу в 1920-х роках. Його мама напередодні Різдва пекла безе і прикріплювала пиріжки до картону, щоб син міг відраховувати дні до свята. Коли Герхард виріс і став власником типографії, його компанія першою у світі випустила адвент-календар з 24 різнокольоровими малюнками на різдвяну тематику.
Класичний адвент-календар виглядає як коробка-домик з 24 віконцями або дверцятами, за кожним з яких лежить невеликий подарунок. Найчастіше це солодощі, але можуть бути й інші сюрпризи. З 1 по 24 грудня дитина щодня відкриває нове віконце, отримує маленький подарунок і може точно дізнатися, через скільки днів настане таке очікуване і радісне Різдво.
Адвент-календари можуть бути не тільки розвагою, але й розвивати логічне мислення. Календар може складатися з завдань, ігор, загадок, запитань, цікавих фактів, і такі ідеї вже впроваджуються в навчальний процес.
Існує безліч типів адвент-календарів: від звичних з шоколадками, цукерками та іншими солодощами до наборів з іграшками та дитячими прикрасами, чаєм і кавою, косметикою та парфумерією, алкоголем та інтимними іграшками тощо. І дорослі відкривають щодня нові дверцята з не меншою радістю, ніж діти. Такі сюрпризи дарують відчуття маленького свята незалежно від віку, а це сьогодні потрібно як ніколи.
Адвент-календари можуть бути не тільки розвагою, але й розвивати логічне мислення. Календар може складатися з завдань, ігор, загадок, запитань, цікавих фактів, і такі ідеї вже впроваджуються в навчальний процес. Наприклад, Нова Українська Школа поділилася ідеями для створення математичного адвент-календаря для вчителів, які шукають креативні освітні ідеї для своїх уроків.
Короткі і захоплюючі активності дозволяють учням дізнаватися щось нове, практикуватися, виконувати нестандартні завдання, розгадувати, розшифровувати і розплутувати. І, звичайно, перевіряти свої знання, хоча це і не виглядає як перевірка, адже все відбувається практично в ігровій формі.
Математичні адвент-календари можна використовувати для формування як математичної, так і фінансової грамотності. Хоча унікальний фінансовий календар можна створити і самостійно. Наприклад, маленькі діти за допомогою такого календаря можуть розширювати словниковий запас словами "гроші", "банк", "купюра", "бюджет", "зарплата", "готівка", "безготівковий розрахунок".
1А, скажімо, з учнями початкової школи можна пограти в "сімейний бюджет". Завдання на перший день може бути розібрати витрати сім'ї, на другий — скласти список покупок на день, на третій — сходити в магазин з батьками, на четвертий — приготувати разом страву з запланованих і куплених продуктів. Адвент-календар допоможе систематизувати отримані знання і закріпити їх.
Математичні адвент-календари можна використовувати для формування як математичної, так і фінансової грамотності
Відчуття захоплюючої гри допоможуть створити кармашки, конверти — це викликає інтерес і мотивує до виконання завдань. А втомитися тут неможливо, адже адвент-календар передбачає свої правила гри: один день — одне завдання. Робота з адвент-календарем вчить винахідливості, творчому підходу, плануванню діяльності та оцінці результатів.
Якщо для споживачів адвент-календари є приємним елементом передріздвяних днів, то для бізнесу — потужним маркетинговим інструментом, який можна використовувати для залучення і утримання клієнтів. Багато великих компаній, таких як Dior, Chanel, LEGO, використовують концепцію календарів для просування своїх продуктів. Для них це стає не лише способом збільшити продажі в святковий сезон, а й можливістю представити новинки широкій аудиторії.
2А в малому бізнесі адвент-календар може стати відмінною "воронкою продажів" — тобто подорожжю майбутнього покупця від знайомства з товаром або послугою до покупки. Маркетологи кажуть, що жодних чітких правил тут немає — це ваш товар, ваші правила і ваш маркетинг. Більш того: такий календар можна зробити не лише на місяць, але й на рік.
Наприклад, скласти календар з 12 віконцями (по одному на кожен місяць року) і вкласти туди 12 подарунків. Якщо мова йде, наприклад, про б'юті-індустрію, це можуть бути безкоштовний манікюр, крем у подарунок, знижки на послуги, ароматизовані свічки тощо. Правда, для того, щоб такий календар став справжньою "воронкою продажів", потрібно продумати, в якому порядку роздавати ці подарунки і що в якому місяці найбільш затребувано.
Ще одна вигода від такого календаря буде в тому, що в різдвяно-новорічні свята продається майже все і по максимуму. І через продажі календарів бізнес не лише отримує клієнта мінімум на рік, але й розширює клієнтську базу, адже адвент-календари найчастіше купують у подарунок.