четвер16 січня 2025
g-novosti.in.ua

"Національний кешбек" вплинув на попит та динаміку продажу українських товарів, - зазначив заступник міністра економіки Телюпа.

Програма "Національний кешбек", яка передбачає компенсацію 10% вартості товарів українського виробництва, демонструє позитивну динаміку, спостерігаються зміни у споживчій поведінці, заявив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа.
По словам замминистра экономики Телюпы, "Национальный кешбэк" оказал влияние на спрос и продажи украинских товаров.

Програма "Національний кешбек", що передбачає компенсацію 10% вартості товарів українського виробництва, демонструє позитивну динаміку, фіксуються зміни споживчої поведінки, заявив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа.

"В деяких категоріях ми вже спостерігаємо суттєвий перехід попиту з імпортних товарів на українські. "Національний кешбек" став найефективнішою комунікаційною програмою підтримки українських виробників", - констатував він в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Як пояснив замміністра, раніше для зміни споживчих звичок міністерство орієнтувалося на патріотичні почуття за допомогою маркування товарів "Зроблено в Україні", закликали купувати українське, але ефект був незначним. Проте після додавання "гейміфікації" та монетизації в міністерстві помітили суттєві зміни в поведінці споживачів. Якщо станом на 1 жовтня в програмі було 1,7 млн активних учасників, то за три місяці роботи програми їх кількість досягла 4,5 млн.

"Наша головна мета – зробити українські товари вибором номер один. Щоб покупець, прийшовши в магазин, перш за все шукав українське. Ці зміни важко підрахувати, але ми вже бачимо результати в найбільших мережах – українські товари піднялися з нижньої на "золоту", - пояснив Телюпа.

Він додав, що на роботу програми в 2025 році вже закладені кошти, а міністерство працює над додатковими джерелами фінансування.

Як повідомлялося, обсяг накоплених коштів в рамках програми "Національний кешбек" з листопада зріс на 70% і досягнув 436 млн грн у грудні.

Кількість приєднаних виробників з моменту старту програми постійно зростає і наразі становить 1665. Окрім того, учасниками програми є 17 банків - ПриватБанк, monobank, Укргазбанк, Sense Bank, ПУМБ, А-банк, Банк Глобус, UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Ощадбанк, Аккордбанк, Банк Кредит Дніпро, ПРАВЕКС БАНК, Кліринговий Дім, Радабанк, Райф та ОТР Bank.