Видання навело кілька прикладів дипфейків, які є компіляцією реальних кадрів та створених ШІ, зокрема, підробок голосів українців. Наприклад, про навчання українців у приватній школі в США, де нібито поширюють кокаїн, та про засновника Bellingcat Еліота Хіггінса, який нібито називає "блефом" військову операцію ЗСУ в Курській області РФ.
Ці матеріали були поширені за останні кілька тижнів.
"Голос Америки" виявив, що кампанія ["Матрешка"] запустила два дипфейки. Вони мали на меті зобразити українських біженців жадібними і невдячними, а також поширили фейкові матеріали про те, що нібито авторитетні західні журналісти стверджують, що Україна, а не Росія, поширює неправду", – йдеться в розслідуванні.
Автори зазначили, що метою появи дипфейків може бути спроба підірвати підтримку України країнами Заходу.
Опитані "Голосом Америки" фахівці вважають, що якщо чиєсь зображення доступне в інтернеті, "ви мало що можете зробити, щоб повністю захистити себе", і сьогодні завжди є ризик поширення будь-якої інформації публічно, включаючи голос, зовнішність або фотографії.
Телеканал зазначив, що один з дипфейків про українських біженців, розміщений у соцмережі Х, переглянули понад 55 тисяч разів, і зазначив, посилаючись на експертів, що "це ще не вірусний контент, але вже і не маргінальний".