субота22 лютого 2025
g-novosti.in.ua

В Україні має бути політика протекціонізму, - директор ради директорів фармацевтичної компанії "Дарниця".

В Україні має бути політика протекціонізму, вітчизняні виробники повинні бути спрямовані, в першу чергу, на задоволення внутрішніх потреб у лікарських засобах, вважає директор ради директорів фармацевтичної компанії "Дарниця" Катерина Загорій.
В Украине необходима политика протекционизма, считает директор совета директоров фармацевтической компании "Дарница".

В Україні повинна бути політика протекціонізму, вітчизняні виробники мають бути націлені, в першу чергу, на забезпечення внутрішніх потреб у лікарських засобах, вважає директор ради директорів фармацевтичної компанії "Дарниця" Катерина Загорій.

"Якщо десь п’ять років тому ми думали про те, що фармацевтичному бізнесу потрібно розвиватися за кордоном, потрібно експортувати, то зараз ми абсолютно чітко відповіли на питання: політика протекціонізму в країні повинна бути, фармацевтичний бізнес - це національна безпека всередині країни", - сказала вона під час форуму "Діалоги з NV "Україна змінює світ. Як відкриваються можливості?" в середу.

Загорій зазначила, що перш ніж "дивитися, що відбувається за межами країни, потрібно, в першу чергу, виробляти ліки, які повністю забезпечать країну всередині".

"Це трохи змінило наше ставлення до того, що відбувається. Наша нова стратегія, яка абсолютно нами прийнята, полягає в тому, що в першу чергу ми забезпечуємо повністю Україну", - підкреслила вона.

Загорій зазначила, що українські фармкомпанії зараз переглядають свої стратегії, виходячи з актуальної ситуації.

"П’ять років тому ми дивилися на фармацевтичну стратегію ЄС, тому що ми ближче до Європи. Є безліч правил і регуляцій в Європі, ми думали, що це повинно працювати у нас, і туди дивилися. Але це все не так. Той шлях, яким розвивається Європа у фармацевтичному бізнесі, - це не той шлях, яким ми повинні йти. Він нам нічим не допоможе", - сказала вона.

"Коли кордони закриті, коли складно з імпортом, коли складно з логістикою, з дистрибуцією, потрібно в першу чергу забезпечити українського споживача. Це зовсім інша тактика і стратегія. Для фармацевтичного бізнесу це однозначно, тому що це питання національної безпеки", - підкреслила Загорій.

Як повідомлялося, частка експорту в загальних продажах фармацевтичної компанії "Дарниця" за підсумками 2024 року склала 3,5%. Станом на кінець 2024 року препарати "Дарниці" були зареєстровані в 22 країнах, серед яких, зокрема, Австралія, Азербайджан, Боснія і Герцеговина, В’єтнам, Вірменія, Грузія, Ізраїль, Ірак, Казахстан, Киргизія, Латвія, Малайзія, Молдова, Монголія, Нова Зеландія, Польща, Сінгапур, Таджикистан, Туркменістан, Узбекистан і Ємен.

У 2024 році "Дарниця" зареєструвала за кордоном 10 лікарських засобів і вийшла на ринки шести нових країн. Зокрема, новими ринками, відкритими в 2024 році, стали країни ЄС, Боснія і Герцеговина, Ізраїль, Нова Зеландія, Малайзія.

За підсумками 2023 року частка експорту у продажах "Дарниці" досягала 4%, компанія експортувала продукцію в 17 країн.